Kapituła

Skład kapituły

 

prof. Alicja Chybicka

Lekarka medycyny, była prezes Polskiego Towarzystwa Pediatrycznego, kierowniczka Katedry i Kliniki Transplantacji Szpiku, Onkologii i Hematologii Dziecięcej Akademii Medycznej we Wrocławiu. Od lat z uporem walczy o zdrowie każdego swojego pacjenta. Wielokrotnie nagradzana za swoją pracę naukową i działalność społeczną. W 2001 r. odznaczona Złotym Krzeżem Zasługi, Kobieta Roku 2008 Twojego Stylu, laureatka Nagrody Honorowej Rzecznika Praw Dziecka a także Orderu Uśmiechu - jedynego na świecie odznaczenia nadawanego dorosłym przez dzieci. Senatorka VIII kadencji, posłanka na Sejm VIII kadencji.

 

chybicka_alicja.jpg

Marcin Garcarz

Marcin Garcarz, wiceprezes MPWiK we Wrocławiu od listopada 2018 roku. Ukończył politologię na Uniwersytecie Wrocławskim, absolwent studiów podyplomowych Executive MBA w Apsley Business School w Londynie, a także zarządzania ochroną zdrowia i zarządzania agrobiznesem w Szkole Głównej Menedżerskiej Collegium Humanum. Długoletnio związany z Urzędem Miejskim Wrocławia, gdzie w latach 2002-2010 był rzecznikiem prasowym prezydenta, a od 2012 roku dyrektorem Departamentu Prezydenta. Współautor czterech zwycięskich kampanii samorządowych KWW Rafała Dutkiewicza. Uprawniony ratownik WOPR, instruktor pływania i sternik motorowodny. Interesuje się literaturą rosyjską, muzyką filmową. Miłośnik podróży i karnawału, dlatego najchętniej odwiedza Amerykę Południową.

 

gagala_radek.jpg

Radosław Gągała

HR Manager, Faurecia Wałbrzych S.A.

Od ponad 12 lat związany z HR. Swoje doświadczenie i kompetencje budował w międzynarodowych organizacjach z branży automotive. Aktualnie realizuje się zawodowo w Firmie Faurecia Wałbrzych S.A. Oddział Comfort & Trim w której odpowiada za całość procesów HR. 

Przedsiębiorczy, zmotywowany, skoncentrowany na dostarczaniu innowacyjnych rozwiązań oraz usprawnianiu bieżących procesów. Do działania napędza go praca z ludźmi i dla ludzi. 

W wolnych chwilach odkrywa Dolny Śląsk przemierzając go na rowerze.

 

Remigiusz Jezierski
Prezes Partnerskiego Klubu Biznesu Wrocław,  znany i ceniony były piłkarz.


Jego rodzimym klubem była Polonia Świdnica, a wraz z edukacją na Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, którą ukończył jako magister ekonomii, rozwijał karierę zawodniczą w Śląsku Wrocław, z którym w 2000 roku awansował do najwyższej klasy rozgrywkowej. Po pięciu latach wyjechał do Izraela, by tam strzelać bramki dla Hapoel Beer Szewa i chwilę później również Bnei Sachnin. Powrót do Polski to trzy kolejne kluby: Górnik Łęczna, Ruch Chorzów (awans do Ekstraklasy, finał Pucharu Polski), Jagiellonia Białystok (zdobycie Pucharu Polski), by na koniec kariery w sezonie 2010/11 zdobyć tytuł wicemistrza Polski znowu w barwach Śląska. Ze świata futbolu nigdy nie zrezygnował – do dnia dzisiejszego pracuje jako ekspert piłkarski stacji telewizyjnej Canal+, dla której komentuje mecze piłkarskie. 

Teraz realizuje swoje zainteresowanie biznesem prowadząc Agencję Sportową AS35 i zarządzając wrocławskim Klubem Biznesu. Na co dzień ojciec dwójki już prawie dorosłych dzieci, pasjonat sportu, kibic AC Milan, wciąż aktywnie uprawia kilka dyscyplin m.in. tenisa.

 

jezierski_remigiusz.jpg
kachniarz_teresa.jpg

Teresa Kachniarz


z wykształcenia anglistka z dyplomem Uniwersytetu Warszawskiego, z zawodu bankowiec, przez ostatnie 22 lata związana z Raiffeisen Bankiem, którego oddział zakładała we Wrocławiu, by rozwinąć go w region dolnośląski, a w ostatnich latach zrządzać makroregionem obejmującym zachodnią Polskę. Studia podyplomowe na Akademii Ekonomicznej, w Wyższej Szkole Bankowej oraz Harvard Business School umocniły jej doświadczenia w finansach i zarządzaniu, jest energiczną, energetyzującą i inspirującą liderką z dyplomem coacha z European Mentoring and Coaching Council Davida Clutterbucka. Wieloletni członek Dolnośląskiej Izby Gospodarczej, Zachodniej Izby Gospodarczej. W roku 2015 otrzymała Odznaką Honorową za Zasługi dla Rozwoju Gospodarki Rzeczypospolitej Polskiej z Ministerstwa Gospodarki RP.

Obecnie członek Zarządu Zrzutka.pl. Jest także Prezesem Zarządu Oleśnickiego Chóru Kameralnego Appassionata, gdzie realizuje swoje pasje organizacyjne i artystyczne.

 

Tomasz Kosiński

 Od 10 lat związany z rynkiem usług medycznych, współwłaściciel kliniki „A2 Clinic”, którą zarządza. Od 5 lat jest również członkiem zarządu Globe Badania Kliniczne Sp. z o.o.

W latach 2014-2019 był prezesem zarządu spółki Medical Progress powołanej przez Pracodawców Zdrowia, w której stworzył i rozwijał największą grupę zakupową na rynku prywatnych podmiotów medycznych.

Doświadczenie managerskie w obszarze zarządzania strategicznego, obsługi klienta, rozwoju produktów i dystrybucji zdobywał w firmach w branży finansowej – przez 12 lat pracował w top managemencie w grupie Credit Agricole, kolejno w Europejskim Funduszu Leasingowym, Lukas Banku, potem Credit Agricole Bank Polska S.A.

Jest absolwentem Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu, ukończył studia podyplomowe „Finanse i bankowość” oraz „Zarządzanie firmą” na Uniwersytecie Ekonomicznym we Wrocławiu. Studia MBA ukończył w Ernst & Young Academy of Business.

Kocha góry, w których najbardziej aktywnie spędza czas w zimie na nartach, snowboardzie i skiturach. 

Katarzyna Lubiniecka-Różyło


Wrocławianka, dziennikarka, prezeska Stowarzyszenia Dolnośląski Kongres Kobiet, wicepełnomocniczka Kongresu Kobiet na Wrocław, członkini Wrocławskiej Rady Kobiet, nauczycielka akademicka. Rzeczniczka realnego równouprawnienia kobiet i mężczyzn. 
 

Absolwentka Uniwersytetu Wrocławskiego. Przez 22 lata była dziennikarką i redaktorką Gazety Wyborczej we Wrocławiu, gdzie m.in. kierowała działami kryminalnym i kultury. Następnie w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Dolnośląskiego zajmowała się promocją i informacją funduszy unijnych. Należała m.in. do Grupy Sterującej ds. Realizacji Zasady Równości Szans Kobiet i Mężczyzn w Funduszach Europejskich przy Ministerstwie Inwestycji i Rozwoju. Była także koordynatorką ds równego traktowania w UMWD. Dzięki jej staraniom,  marszałek województwa dolnośląskiego, jako pierwszy marszałek w Polsce, podpisał Kartę Różnorodności.

W ostatnich latach współorganizowała prodemokratyczne i prokobiece manifestacje we Wrocławiu.

Obecnie jest nauczycielką akademicką, uczy studentów dziennikarstwa na Uniwersytecie Wrocławskim. 

Ma męża Macieja i dwoje dzieci: dorosła już córkę i syna – licealistę.

 

katarzyna_lubiniecka_rozylo.jpg

Iwona Makowiecka

Iwona Makowiecka, Polsko - Niemiecka Izba Przemysłowo-Handlowa. Studiowała na Uniwersytecie Wrocławskim oraz na Freie Universität Berlin. Z tematyką gospodarczą związana od początku transformacji. W latach 1991- 2006 pracowała w Konsulcie Generalnym Niemiec we Wrocławiu jako pełnomocnik ds. kontaktów gospodarczych. Od 2006 kieruje biurem regionalnym Polsko-Niemieckiej Izby Przemysłowo-Handlowej we Wrocławiu, które aktywnie wspiera kontakty biznesowe i instytucjonalne pomiędzy polskimi i niemieckimi partnerami. Członkini (ambasadorka) stowarzyszenia „Aktywność Kobiet”.

 

makowiecka_iwona.jpg

Artur Mazurkiewicz

Finansista, technik informatyk. W 1997 r. stworzył swoją pierwszą firmę – w branży internetowej - heapmail Internet Solutions sp. z o.o. w Wałbrzychu, którą zarządza do dziś. Udziałowiec w kilku firmach ICT. Inwestuje i zarządza także w branży beauty. Trener biznesu.
Zaangażowany w działalność społeczną - Past President Rotary Club Świdnica-Wałbrzych, od 2012 r. Prezes Zarządu Dolnośląskich Pracodawców - regionalnego związku pracodawców Konfederacji Lewiatan. Przewodniczący Rady Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej im. Angelusa Silesiusa w Wałbrzychu.

 

mazurkiewicz_artur.jpg

Dorota Mroczkowska

Energiczna przedsiębiorczyni z prawie 30 letnim doświadczeniem biznesowym w wymagającym sektorze czekoladek premium. Wraz z mężem założyła i prowadzi Manufakturę Doti w Smolcu pod Wrocławiem.

Specjalnością Manufaktury Doti są owoce i orzechy w czekoladzie. Firma konsekwentnie i kreatywnie buduje pozycję brandu Doti na rynku krajowym i zagranicznym. Rozwijane są innowacyjne, wysokojakościowe  produkty z wykorzystaniem tradycyjnej technologii. Czekoladki Doti są pyszne, a ich składy zgodne z najnowszymi trendami żywieniowymi, poparte certyfikacjami BIO, Gluten free, a także licznymi nagrodami za smak i jakość.

.

 

Izabela Olszewska

Z wykształcenia elektronik-informatyk i ekonomistka specjalizująca się w zarządzaniu i finansach, ukończyła trzy polskie uczelnie: Politechnikę Wrocławską, Szkołę Główną Handlową w Warszawie i Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu. Z tą ostatnią współpracuje jako wykładowca na studiach podyplomowych. Przez wiele lat pełniła funkcję Dyrektora Generalnego oraz Członka Zarządu IBM Global Services Delivery Centre Polska Sp. z o.o..

Jako mama trójki nastolatków już dawno odkryła, że najlepszym hobby jest sen, a kolejne powinny być wspólne dla niej i dla jej rodziny. Z kilku miłości nie zrezygnuje jednak nigdy: do podróży, wypraw górskich, robótek ręcznych, szpilek i... do Nowego Jorku.

 

Katarzyna Paszkiewicz

Dyrektorka ds. Personalnych Obszaru Produkcji 3M w Polsce. Katarzyna Paszkiewicz jest związana z 3M od 2011 r. Przyczynia się do dynamicznego rozwoju firmy poprzez budowanie efektywnych i konkurencyjnych praktyk w obszarze HR. Od 2014 roku na stanowisku Dyrektorki ds. Personalnych organizacji produkcyjnej 3M w Polsce, przez 2 lata w Zarządzie spółek. 

Katarzyna zdobywała doświadczenie w HR w Philipsie, gdzie obejmowała stanowiska od projektowych po HR Generalisty. Wcześniej, przez 4 lata, pracowałą jako Research Manager w firmie badań rynku Interview-NSS w Holandii, w Amsterdamie, gdzie rozwijała badanie czytelnictwa i oglądalności dla międzynarodowych mediów takich jak m.in.: BBC, CNN, Nat Geo czy Newseek i Time Magazine.
Katarzyna ukończyła psychologię ze specjalizacją społeczną na Uniwersytecie Wrocławskim. Dzięki m.in. stypendium Stefana Batorego studiowała przez rok psychologię biznesu na Uniwersytecie w Północnej Karolinie, USA oraz ukończyła studia podyplomowe Prawo Pracy na Uniwersytecie Poznańskim. 
Prywatnie mama 15-letniej córki i pasjonatka jazdy konnej.

 

paszkiewicz_katarzyna.jpg
olszewska_iza.jpg.png
mroczkowska_dorota.jpg

Anita Stasiak-Bełz

Anita Stasiak-Bełz, z wykształcenia ekonomistka specjalizująca się w zarządzaniu przedsiębiorstwem,  od 3 lat jest Prezesem Dolnośląskich Młynów SA. a z samą firmą związana jest od lat czterech. Okres jej Prezesury to czas nieustających zmian w firmie zarówno organizacyjnych, jak i tych, bazujących na informatyzacji i automatyzacji procesów. Ceni sobie biznesowe wyzwania, pasjonuje ją poszukiwanie nowych rozwiązań, jest zwolenniczką prostych struktur i procesów, ale to zawsze ludzie z którymi pracuje są motorem jej działania. Zasadniczą część doświadczeń zawodowych zdobyła w firmach produkcyjnych o profilu spożywczym zaczynając od pracy w firmie Cargill (Polska) Sp. z o.o. w Dziale Personalnym, następnie w szeroko rozumianym Łańcuchu Dostaw, poprzez budowę fabryki oraz stworzenie całej organizacji i struktury dla firmy Bama Europa.

 

Prywatnie mama dwóch nastolatków lubiąca aktywnie spędzać wolny czas biegając, jeżdżąc na rowerze czy wędrując po górskich szlakach.

 

Jolanta Suława

Prezeska Zarządu DZT Service Sp. z o.o. Karierę zawodową rozpoczęła w Rejonowym Przedsiębiorstwie Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Boguszowie-Gorcach, gdzie kierowała grupą sześćdziesięciu osób. Na pierwszym zjeździe dyrektorów, była jedyną kobietą wśród 29 mężczyzn. W 1993 roku związała się z Dolnośląskim Zakładem Termoenergetycznym, gdzie nieprzerwanie jest członkinią lub prezeską zarządu. W 2007 roku została szefową firmy DZT Service. Jednym z głównych kierunków działania firmy jest produkcja i sprzedaż energii cieplnej z własnych lub dzierżawionych źródeł ciepła. Stara się prowadzić biznes odpowiedzialny społecznie. Pomaga młodym talentom, wspierając dziecięce i młodzieżowe kluby sportowe – Klub Kolarski Górnik oraz Klub Pływacki Rekin. Jej firma wspiera zarówno kulturalne, jak i sportowe inicjatywy, sprzyjające rozwojowi Aglomeracji Wałbrzyskiej. Od lat DZT Service współpracuje z wałbrzyskim BWA. Dzięki przekazywanym środkom finansowym promowane są wystawy artystyczne.

 

sulawa_jolanta.jpg
zabska_anna-www.jpg

Anna Żabska


Anna Żabska to prezeska zarządu Zamku Książ w Wałbrzychu. Wcześniej pełniła funkcję dyrektorki Parku Wielokulturowego Stara Kopalnia w Wałbrzychu. Kieruje Lokalną Organizacją Turystyczną Aglomeracji Wałbrzyskiej. Jest absolwentką Uniwersytetu Wrocławskiego na kierunkach Stosunki Międzynarodowe oraz Prawo.
 

Tworzyła i przez lata koordynowała Wałbrzyski Budżet Partycypacyjny. Jest Certyfikowanym Project Managerem IPMA. Ukończyła szkolenia z zakresu zarządzania zasobami ludzkimi, marketingowego zarządzania przedsiębiorstwem. Posiada uprawnienia do zasiadania w radach nadzorczych w spółkach Skarbu Państwa. Posiada certyfikat trenera szkoleniowego. Studiowała także na Katolickim Uniwersytecie w Leuven w Belgii. Praktyki zdobywała m.in. w Ambasadzie RP w Hadze.